Finančná správa skrátila proces autorizácie na svojom portáli

Publikované: 19.7.2018

Ľudia ušetria čas.

BRATISLAVA. Prístup k elektronickej komunikácii na portáli finančnej správy je o niečo jednoduchší.

Finančná správa totiž pri daňových subjektoch, ktoré konajú sami za seba, zjednotila registráciu a autorizáciu do jedného kroku, čím skrátila čas autorizácie na portáli.

Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu alebo občianskeho preukazu s čipom tak získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.

Ako ďalej informuje finančná správa, doteraz trval proces autorizácie v priemere tri pracovné dni. Po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky do niekoľkých minút.

Keďže toto opatrenie sa týka tých podnikateľov, ktorí konajú sami za seba, dotkne sa najmä živnostníkov.

V prípade dohody o elektronickom doručovaní je však osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, upozorňuje finančná správa. Dôvodom je nevyhnutnosť overenia údajov uvedených v registračnom formulári. Aj v tomto prípade však pracovník na úrade už len potvrdí registráciu a systém subjekt zautorizuje automaticky.

Predpokladom pre automatickú registráciu je zaškrtnutie políčka „Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie“, ktoré je dostupné pri registrácii priamo v registračnom formulári.

Finančná správa nasadila túto úpravu začiatkom júla ako súčasť prvej fázy redizajnu portálu finančnej správy.

Cieľom opatrení je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, ktorým vznikla od 1.júla povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky.

 

Zdroj: SME.sk - https://ekonomika.sme.sk/c/20872577/financna-sprava-skratila-proces-autorizacie-na-svojom-portali.html