Finančná správa skrátila proces autorizácie na svojom portáli
Publikované: 19.7.2018Ľudia ušetria čas.
BRATISLAVA. Prístup k elektronickej komunikácii na portáli finančnej správy je o niečo jednoduchší.
Finančná správa totiž pri daňových subjektoch, ktoré konajú sami za seba, zjednotila registráciu a autorizáciu do jedného kroku, čím skrátila čas autorizácie na portáli.
Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu alebo občianskeho preukazu s čipom tak získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.
Ako ďalej informuje finančná správa, doteraz trval proces autorizácie v priemere tri pracovné dni. Po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky do niekoľkých minút.
Keďže toto opatrenie sa týka tých podnikateľov, ktorí konajú sami za seba, dotkne sa najmä živnostníkov.
V prípade dohody o elektronickom doručovaní je však osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, upozorňuje finančná správa. Dôvodom je nevyhnutnosť overenia údajov uvedených v registračnom formulári. Aj v tomto prípade však pracovník na úrade už len potvrdí registráciu a systém subjekt zautorizuje automaticky.
Predpokladom pre automatickú registráciu je zaškrtnutie políčka „Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie“, ktoré je dostupné pri registrácii priamo v registračnom formulári.
Finančná správa nasadila túto úpravu začiatkom júla ako súčasť prvej fázy redizajnu portálu finančnej správy.
Cieľom opatrení je uľahčiť elektronickú komunikáciu s finančnou správou fyzickým osobám podnikateľom, ktorým vznikla od 1.júla povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky.
Zdroj: SME.sk - https://ekonomika.sme.sk/c/20872577/financna-sprava-skratila-proces-autorizacie-na-svojom-portali.html