S akou stratégiou uspejete na trhu

Publikované: 9.12.2015

Podnikanie prináša množstvo výhod a zároveň aj rizík. Aj preto je dôležité urobiť si SWAT analýzu, ktorá odhalí riziká, príležitosti, silné a slabé stránky vášho podnikania.

 

Keď sa založenie sro stáva skutočnosťou, už vtedy by ste mali mať premyslenú svoju marketingovú stratégiu, to, ako sa chcete prezentovať na trhu a ako budete komunikovať so svojimi zákazníkmi.

Ako na marketingovú stratégiu
Účinná marketingová stratégia je niečo, čoho sa niektorí podnikatelia boja. A potom aj tak dopadnú – neúspešne. Predtým, ako sa pustíte do samotného podnikania potrebujete mať marketingovú stratégiu, a to nie je nič iné, ako zodpovedať na tie najdôležitejšie otázky ohľadom vás, vašej firmy, vášho vzťahu k zákazníkom, vášho výrobku. Dobrý stratég potrebuje vedieť odpovede na tieto otázky na to, aby navrhol spôsob, ako sa na trhu odlíšite od všetkých a zaujmete svoje vlastné miesto, pričom sa nikoho nebudete snažiť vytlačiť.

Buďte fialová krava

Ako hovorí Seth Godin, jeden z najlepších marketérov súčasnosti, vo svojej knihe – buďte fialová krava. Tú si v hnedom stáde dobytka všimnete ako prvú. Jasné, nebude sa páčiť všetkým, ale viete, že je odlišná. Tí, ktorí sa chcú páčiť všetkým, sú nudní, lebo sa boja odlíšiť. Preto by ste mali svoju stratégiu navrhnúť tak, aby ste sa nesnažili napodobniť konkurenciu, vôbec neberte na ňu ohľad. Buďte originálny. Dôležité je aj PR, pretože veľa kvalitných výrobkov je zvalcovaných tými priemerným len preto, že majú lepšie PR. Nešetrite na tom, šetriť vám pomôžu lacné laserové tonery, LED žiarovky alebo recyklovaný papier. PR a stratégia sú naozaj dôležité.

 

(09.11.2015)

Zdroj: TASR, teraz.sk - http://www.teraz.sk/ekonomika/s-akou-strategiou-uspejete-na-trhu/170390-clanok.html